Posztumusz, a Smartroom szabadulószobája

Szabadulószoba sorozatunk második részében a Smartroom-ba látogattunk el, ahol egyértelműen a logikus gondolkodás kellett előtérbe helyezni.

A Posztumusz névre hallgató pálya története, hogy egy kis város ismert faragó művésze elhunyt, de utolsó művét még sikerült befejeznie. Az alkotást azonban homály fedi, mivel nem lehet tudni mit ábrázol. Egyetlen információ, hogy a művész otthonában rejtette el, azonban pontosabb lelőhelyét logikai feladványok hálózzák be. A játékosoknak kultúrdetektívek szerepét kell felölteniük, akiknek célja, hogy megtalálják a faragó utolsó munkáját és benevezzék egy kiállításra, hogy utoljára dicsőséget szerezzenek a mesternek. Ez a szabadulószoba szintén 60 perces játékidővel rendelkezik, befogadó képessége pedig 2-5 fő.

A játéknál kihasználtuk a maximum létszámot, azaz egy eléggé nagy csapattal mentünk, amely a szoba 11-13 nm2-es méretét nézve, még jobban nehezítette a játék menetét. A szoba letisztult, modern és lényegre törő, nincsenek felesleges elemek, minden tárgy értelmet ad a játéknak. Egyértelműen a logika és a matematika viszi a prímet. Nehézsége pedig abban rejlik, hogy mivel ilyen kis térről beszélünk egyszerre zúdulnak ránk az információk, amiket jó időben kell felhasználni.

Előző szabadulószoba kritikánkban olvashattátok, hogy ott ketten vettünk részt. Na most pedig egy nagy csapattal, ami megnehezítette a dolgokat. Ez pedig az információáramláshoz köthető, ami ilyenkor sokkal nehezebb, például valaki látott egy információt a játék első 5 percében, majd 30 percnél később, ha az ahhoz tartozó folyamatot más valaki csinálja, akkor az információ elveszik. Természetesen ez senkinek sem a hibája, mivel csapatban felosztjátok a feladatokat, csak így több az esélye annak, hogy elveszik egy logikai megoldás. Ennek ellenére támogatom a nagy csapatokat is, mivel nagy buli és így is új oldalát tudod megismerni egy embernek.

A Smartroom nagy erénye, hogy egy modern szabadulószobáról beszélhetünk, amely berendezését tekintve eltér a hagyományos szabadulószobáktól. Valamint egy új szellőztető és levegőáramoltató berendezéssel lett felszerelve, ami csak pozitívummal rendelkezik. Mivel az ilyen típusú játékok egy zárt térben helyezkednek el, ezáltal a friss levegő áramlása elengedhetetlen. Sok helyen az a megoldás, hogy a levegő simán csak áramlik és az elhasznált levegőt cseréli, azonban az említett berendezésnél ez másképp van. Az elhasznált levegőt tejesen megtisztítja, ezért a szobába mindig friss oxigén kerül. Ez nagy felüdülés lesz azoknak, akik gyakran járnak ilyen helyekre és nem éppen ehhez szoktak.

Összefoglalva azoknak ajánljuk, akik egy nehezebb szabadulószobára vágynak, amelyben a logika és a matematika dominál. Utolsó mondatként pedig: sose vesszetek el a részletekben és próbáljátok messziről is nézni a dolgokat!😉

💲Ár-érték arány: 3/5

🤗Alkalmazottak kedvessége: 5/5

🤓Ötletesség: 4/5

💪Játék nehézsége: 5/5

🆕Tárgyak állapota: 5/5

Facebook Kommentek